Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον όλοι τείνουν να συμφωνήσουν πως η καινοτομικότητα συνιστά καίριο συστατικό όχι μόνο για την κατάκτηση της επιτυχίας στον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά και —και πιθανότατα αυτό είναι ακόμη σημαντικότερο— για τη διατήρηση μιας ήδη επιτυχημένης πορείας. Πλήθος είναι τα παραδείγματα εταιριών που παρήκμασαν και εντέλει εξαφανίστηκαν, ως αποτέλεσμα της αδυναμίας τους να καινοτομήσουν ή να παραμείνουν καινοτομικές.

Επομένως ένα θεμελιώδες ερώτημα είναι το αν η καινοτομικότητα αποτελεί ένα χαρακτηριστικό το οποίο μπορεί να σχεδιαστεί και να ενσωματωθεί (με προβλέψιμο τρόπο) στην εταιρική λειτουργία — και πώς.

Το (εξίσου θεμελιώδες) συμπληρωματικό σκέλος του ερωτήματος αυτού είναι το με ποιον τρόπο μπορεί να σχεδιαστεί και να διασφαλιστεί η κερδοφορία ενός καινοτομικού εγχειρήματος.

Αν και ίσως όχι τόσο δημοφιλές σε σχέση με τις μελέτες περιπτώσεων όπου η έλλειψη καινοτομικότητας οδήγησε σε αποτυχία, οι μελέτες περιπτώσεων σε σχέση με την οικονομική αποδοτικότητα αναδεικνύουν με χαρακτηριστικό τρόπο το ότι δεν αρκεί να είναι κανείς δημιουργικός και νεωτερικός — χρειάζεται και να ξέρει πώς να κάνει μια καινοτομική ιδέα να φέρνει κέρδη. Κι ίσως αυτό είναι πραγματικά το σημείο που κάνει τη διαφορά.

Εισηγητής: Σάκης Σεραφείμ

Ο Σάκης Σεραφείμ (http://bit.ly/Serafeim) είναι επιτυχημένος business coach, σύμβουλος επιχειρήσεων και πιστοποιημένος εκπαιδευτής σε θέματα μάρκετινγκ & μάνατζμεντ, με ιδιαίτερη έμφαση στην υπεραπόδοση. Βοηθά με την προσωπική του συμβουλευτική δεκάδες επιχειρηματίες να κάνουν τη διαφορά σε ένα αντίξοο και απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον, και εκατοντάδες ανθρώπους κάθε χρόνο μέσω των εξειδικευμένων εισηγήσεών του σε ανοιχτά και ενδοεταιρικά σεμινάρια κι εκπαιδεύσεις. Έχει σπουδάσει αεροναυπηγική κι έχει εργαστεί πολλά χρόνια στη Διασφάλιση Ποιότητας.