Απόλυτα επιτυχημένο το φετινό 3ο InfoCom Mobile & Apps

O εορτασμός των 20 χρόνων κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και η ανακοίνωση της πρώτης επίσημης συμμετοχής της χώρας μας με εθνικό περίπτερο στο επικείμενο Mobile World Congress της Βαρκελώνης, ήταν τα highlights του 3ου InfoCom Mobile & Apps, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Περισσότεροι από 1000 σύνεδροι απ’ όλο το φάσμα της τηλεπικοινωνιακής αγοράς  χειροκρότησαν θερμά την ιστορική πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εταιριών Κινητής Εφαρμογών Ελλάδας, που αντιπροσωπεύτηκε από τον πρόεδρό του, Κωστή Παπαδημητρακόπουλο, και των συνεργαζομένων με αυτόν ενώσεων (ΕΝΕΒΗ, Hbio, ΕΒΙΔΙΤΕ και ΕΕΝΕ), αλλά και τη βούληση της Πολιτείας να στηρίξει ως συνδιοργανωτής την κοινή προσπάθεια. Βούληση η οποία εκφράστηκε τόσο από τον Γενικό Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, Μενέλαο Δασκαλάκη, όσο και από τον αντιπρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, Μιχάλη Σακκά, οι οποίοι υπογράμμισαν τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος, για τις ίδιες τις εταιρίες που συμμετέχουν (25 συνολικά) ή στηρίζουν, αλλά και για την αναπτυξιακή ώθηση που μπορεί να δώσει στην ελληνική οικονομία η εξωστρέφεια στο συγκεκριμένο κλάδο,.

Ώθηση την οποία έδωσε και η κινητή τηλεφωνία, βεβαίως, στα 20 χρόνια ζωής της στην Ελλάδα, ακόμα και σε καιρούς κρίσης σαν τους τωρινούς, παρότι τα προβλήματα περισσεύουν, όπως παρατήρησε στην ομιλία του ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας, Γιώργος Στεφανόπουλος. Την πορεία του κλάδου όλα αυτά τα χρόνια απεικόνισε με στοιχεία και αριθμούς ο αντιπρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου,Γιώργος Γιαγλής, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την αντίφαση μεταξύ των συνεχιζομένων επενδύσεων εκ μέρους των εταιριών κινητής τηλεφωνίας και του γεγονότος ότι ενώ το κόστος χρήσης πέφτει, η Ελλάδα είναι παγκόσμιος πρωταθλητής στη φορολόγηση, που φτάνει στο αστρονομικό ποσοστό του 48% επί της χρήσης κινητού… Στη δική του εισήγηση, o Stijn Schuermans, Product Manager της VisionMobile, πρότεινε στους πολλούς πλέον developers να στραφούν προς εκείνες τις επιχειρηματικές εφαρμογές, οι οποίες θα τους αποφέρουν περισσότερα χρήματα, ώστε να μπορέσουν να αποσβέσουν την επένδυσή τους.

Από την πλευρά των δικτύων, στο πάνελ που ακολούθησε, ο Δημήτρης Κουτσώνας, Διευθυντής Mobile Data, Internet Services & Συσκευών Σταθερής & Κινητής του ΟΤΕ εστίασε στις συνεχιζόμενες επενδύσεις με αιχμή του δόρατος την έναρξη παροχής υπηρεσιών 4G και σύντομα πολλών υπηρεσιών στους χρήστες, ο Αλμπέρτος Μπουρλάς, Διευθυντής Marketing Καταναλωτικών Προϊόντων της Vodafone, έδειξε επίσης το δρόμο προς το Mobile Internet και τις εφαρμογές, στα οποία η εταιρία του δίνει  μεγάλη σημασία, ενώ ο Νίκος Μαλλιάκας, Mobile Data & Senior Manager of Staff της Wind επεσήμανε πως, σύμφωνα με τις έρευνες ικανοποίησης που διεξάγει η εταιρία του, οι πελάτες ζητούν από το δίκτυο τους αξιοπιστία, έλεγχο κόστους και ευελιξία στον τρόπο χρήσης.

Οι κατασκευαστές, από την πλευρά τους παραδέχτηκαν ότι όγκος άνω του 80% των πωλήσεων καταλαμβάνεται από συσκευές χαμηλής τιμολογιακά κατηγορίας, όμως τόνισαν ότι η τεχνολογία σταδιακά γίνεται πιο προσιτή. Ο κ. Άρης Μάρκου, εκ μέρους της Huawei, έθεσε τον παράγοντα της οικονομίας κλίμακος, ο οποίος μπορεί να αναδειχθεί ως καθοριστικός, φέρνοντας στους καταναλωτές την καινοτομία σε προσιτό  κόστος στο πλαίσιο mini οικοσυστημάτων, κάτι στο οποίο συμφώνησε και ο κ. Κώστας Θεοδωράκης εκ μέρους της  Samsung, ενώ ο κ. Δημήτρης Βάθης εκ μέρους της LG «ανοιξε» το οικοσύστημα σε όλες τις συσκευές που μπορούν να διασυνδεθούν και να ανταλλάξουν πληροφορίες και η κ.Μαρίζα Σακκαλή εκ μέρους της Sony έβαλε στην εξίσωση το θέμα του περιεχομένου, το οποίο διαθέτει η εταιρία της, κερδίζοντας σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Στη 2η ενότητα, με τίτλο Business Applications & Enterprise Mobility, φιλοξενήθηκαν εταιρίες οι οποίες παράγουν επιχειρηματικές εφαρμογές ως προέκταση του περιβάλλοντος εργασίας. Έτσι, ο Σταμάτης Λαρόζας, Sales Director Mobile Business της παρουσίασε τη θεώρηση της Globo για την έννοια του Enterprise Mobility, που συνοψίζεται στο ότι κλειδί είναι η μέγιστη συμβατότητα. Η Μάντυ Οικονομοπούλου, Senior Product Manager της Vodafone, παρουσίασε τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που παρέχει στους επαγγελματίες με τη συνεργασία της Singular Lοgic. ο Τάσος Πατσιλινάκος, Εμπορικός Διευθυντής Internet, Mobile Cloud της Entersoft, εστίασε στην ολοκληρωμένη εικόνα που μπορούν να δώσουν τα προϊόντα της εταιρίας του στον mobile worker. ο Γιώργος Μαρκατάτος, διευθ. σύμβουλος της Regate αναφέρθηκε στα 10 κριτήρια μια επιχείρησης για την επιλογή συνεργάτη στο θέμα των mobile επιχειρηματικών εφαρμογών. Τέλος, ο Χρήστος Λεωνίδου, Chief Technology Officer της PEC Enterprises μίλησε για το έξυπνο παιχνίδι, αλλά ταυτόχρονα και επιχειρηματικό μοντέλο Juengo.

Ο τίτλος της 3ης ενότητας περιέγραψε σαφώς το περιεχόμενό της: Developing (Apps) World. Από πλευράς keynotes, η Λήδα Σανιώτη και ο Γιάννης Πλεμμένος μίλησαν για το θεσμό πλέον του Startup Greece και τις προοπτικές του, ενώ ο Academic Developer Evangelist της Microsoft Hellas, Δημήτρης-Ηλίας Γκανάτσιος αναφέθηκε στις προσπάθειες της εταιρίας στον ακαδημαϊκό χώρο και σ’ εκείνον των developers. Τις χρηστικές εφαρμογές τους παρουσίασαν στη συνέχεια οι Πάνος Κουτσοδημητρόπουλος, User Experience Manager της Χρυσός Οδηγός, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, διευθυντής Marketing & Εταιρικής Επικοινωνίας του Alpha TV, ο ιδρυτής της Mobartia, Δημήτρης Στεργιόπουλος, ο CEO της Animapps Χρήστος Τεριτζής και ο συνιδρυτής της Michanikos apps, Παντελής Τσούτσας.

Στην 4η και καταληκτική ενότητα, με τίτλο Money makes the Apps go round, κύριοι ομιλητές ήταν ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων Ελλάδος, Πάνος Ζαμάνης, ο οποίος ενημέρωσε το κοινό για το ρόλο και τις δράσεις της Ένωσης, αλλά και για τις μελλοντικές προοπτικές της, ο Γρηγόρης Γκότσης, υπεύθυνος της δράσης ICT4Growth και στέλεχος της ΚτΠ ΑΕ, ο οποίος χαρακτήρισε τον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας «πεδίο δόξης λαμπρό», όσον αφορά στις δυνατότητες χρηματοδότησης, ο Marketing manager της Vision Mobile, Μάτος Καπετανάκης, που εστίασε την ομιλία του στο θέμα των πολλαπλών οθονών και στην κατάλληλη διαχείριση του υλικού ώστε να ταιριάζει σε όποια θελήσουμε να χρησιμοποιήσουμε, αλλά και η καθηγήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου και διευθύντρια του Εργαστηρίου Διαφήμισης & Δημ. Σχέσεων, Μπέττυ Τσακαρέστου, η οποία μίλησε (μέσω βίντεο) για την έρευνα που ξεκίνησαν με αντικείμενο τον «τρόπο ζωής» των χρηστών κινητής τηλεφωνίας, την καθημερινότητά τους και την επίδραση ή μη των κοινωνικών δικτύων σ’ αυτήν.

Στο πάνελ που ακολούθησε συμμετείχαν οι Σπύρος Τραχάνης, Managing Partner της Odyssey Venture Partners, Βαγγέλης Παπακωνσταντίνου, Partner της MP-Legal, Χάρης Μακρυνιώτης, διευθύνων σύμβουλος της Endeavor, Arnaud Henin, σύμβουλος επενδύσεων της Piraeus Equity Advisors, Ίων Μπαντέκας, διευθύνων σύμβουλος της M-Stat, και Άγγελος Μαγκλής, διευθύνων σύμβουλος της Ατλαντίς Συμβουλευτική. Όλοι συμφώνησαν ότι τα χρήματα (που σήμερα, πάντως, βρίσκονται ευκολότερα απ’ ό,τι στο παρελθόν) δεν είναι το παν για την επιτυχία μιας νεοφυούς επιχείρησης, καθώς χρειάζονται κι άλλα προσόντα: ευρηματικότητα, πάθος μέχρι αϋπνίας, δέσμευση, οργάνωση, ομαδικότητα, openness, ήταν οι λέξεις-κλειδιά που δόθηκαν.

Το 3ο InfoCom Mobile & Apps, το οποίο συνοδεύτηκε από πέντε labs -που λειτούργησαν σαν μαγνήτης για εκατοντάδες συνέδρους- αλλά και από την ξεχωριστή συνέντευξη Τύπου για την επικοινωνία της αποστολής στη Βαρκελώνη, ολοκληρώθηκε με την απονομή βραβείων σ’εκείνες τις εταιρίες που με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους ξεχώρισαν τη χρονιά που πέρασε.